Vardag, tankar och en massa svammel

Inlägg publicerade under kategorin Guldkant på tillvaron

Av Anna - 12 augusti 2012 15:44

Har varit it i skogen i flera kvällar i rad nu. Plockat blåbär. Så härligt! Idag är det dags att koka sylt och göra blåbärsdricka. Även ta reda på fjolårets bär som legat i frysen. Lite lingon och svarta vinbär. Det är härligt! En härlig doft sprider sig i huset, och man känner sig nyttig och duktig!
Lite bilder från skogsvistelsen:

Av Anna - 9 augusti 2012 23:24

En riktigt mysig kväll har det varit. Åkte lite bil med Hjärtat för att kolla in en reservdelsbil till folkracebilen och efter det så åkte vi hem och hämtade hundarna för en skogsprommis. Åkte upp mot Torringen och gick efter en rågång där, rakt ut i skogen! Mysigt som fasen såhär på kvällskvisten, trots miljoners miljoner myggor. Glömde ju självklart myggmedlet hemma! Hade ju planerat en cykeltur, men den där promenaden var mycket mer givande.
Ligger i sängen och ska sova och försöka tagga för ett tandläkarbesök imorgon, men det går inge vidare... VILL INTE!! Men måste. Sen blir det nog en tur till skogen en sväng imorgon också för att försöka få ihop nån liter blåbär.
Ha en fortsatt bra kväll!

Av Anna - 7 augusti 2012 22:25

Har haft en jättehärlig semestertripp! Många skratt, mycket slappning och härligt sällskap! Finlandskryssning och folkrace. Underbart! Är åter hemma igen sedan söndag kväll. Är nu inne på min sista semestervecka och det känns helt okej att börja jobba igen. Mjukstartar på måndag med en kortdag.
Har även nervösa fjärilar i min mage då jag nu anmält mig till att tävla i folkrace för första gången på typ 6-7 år. Och då räknar jag bort det fjuttiga heat jag körde för nåt år sen. Det blev så lite så det gills inte. Hu, så nervöst! Ska ta med MIG bilen till Ljusdal imorgon och testköra iaf! Det ska bli kul, men inte tror jag ATT fjärilarna kommer bli färre heller... ;-)
KUL ska det bli i alla fall!

Av Anna - 24 juli 2012 23:28

... är det bara så att man känner sig mer harmonisk än andra. Ikväll var en sådan kväll.
Tog en cykeltur med Min fina Marie från Ånge till Hällan. Vädret var varmt och soligt, alldeles perfekt. Cyklade iväg från Ånge peppad till tusen och cyklingen gick kanon. Ändå tills man kom fram till sträckans "mördarbacke". Kände då att mina ben började bli lite trötta då den dittills största delen av vägen hade bestått av minimalt, men dock befintligt motlut. När jag då såg backen tappade jag all pepp på mindre än en sekund. Tur var så hade jag Marie med mig som lyckades få upp min pepp så pass att jag lyckades ta mig cyklandes uppför hela! Wihoo! Sen var det bara att trampa på sista biten. Väl framme fick vi vår belöning! Denna vackra rastplats med hällor, Ljungan rinnande förbi och vackert väder! Hällan visade sig från sin bästa sida! Satt en stund vid vattenkanten och drack kaffe och surrade innan det sedan bar av hemåt. Nöjd i själen. Hemvägen gick lättare, och väl hemma kunde man känna sig nöjd med sig själv och de trötta benen!
En sådan tur blir det igen, bara vädret håller i sig!

Av Anna - 24 juli 2012 00:22

Det blev en cykeltur ikväll också. Tur var det, att Therese ville göra mig sällskap. Annars vet i tusan om jag kommit i väg... Ibland är det så, även om man tycker saker är kul. Vet inte om det berodde på att man vilat i dagarna 3 nu och "lagt av" sig lite, men nu känns det bra. Som att man är på hugget igen. :-) Väl tillbaka satt vi en stund och jämförde lite appar vi använde oss av för att mäta cykelturen, och dom visade rätt olika kan jag lova, så det blev till att ta fram en karta på datorn och rita sträckan så vi fick veta vilken vi kunde lita bäst på. Av de vi använde ikväll visade funbeats app bäst. Ska kolla Runkeepers app nån dag också.
När jag sen skulle åka hem så ringer min kusin som bor i samma hus som dom och ville surra en stund, så det gjorde vi. Ute på brokvisten.. om livet på en pinne. ;-) Mysigt är det med semester. Man behöver inte känna sig stressad hem på kvällarna sådana här dagar för att man ska upp och jobba. Semester är skönt!
Nu blir det till å sova en stund och imorgon står tvärtemot på schemat så man har allt man behöver rent till helgen och veckan som kommer!
Sov så gott!

Av Anna - 23 juli 2012 19:21

Måndag på min andra semestervecka. Känns som årets semester kommer gå sjukt fort. Till helgen blir det HEDE, och till veckan drar vi på semester. Åter hemma igen på söndag natt, eller måndag. Tiden kommer rulla på som attans!
Dagen idag har jag tillbringat med mamma, plastsyrran och plastpappan. I stugan i Sidsjö, Bräcke. Var ut med båten och fiskade och fick nog 6-7 finfina matabborrar och lika många som var lite mindre som går till röken. Härligt att meta! Synd bara att man gör det för sällan.
Nu står maten i ugnen och efter en sen middag blir det en cykeltur efter 3 dagars uppehåll! Det ska bli skönt, fast jag känner att jag helst skulle vilja gå ner och dö av lite i soffan...
Nu är det dessutom Patriks sista arbetsvecka innan han ska få semester. Det ska bli så skönt att få umgås med honom. Längtar!
Ha en skön måndagskväll!
Kram

Av Anna - 21 juli 2012 11:08

Igår var jag med till Järvzoo, med Roberth, Therese, Nathalie, Mio och Milla. Tidig morgon åkte vi härifrån för att vara framme lagomt till öppning. Gick runt och tittade på djuren och barnen var duktiga att gå. Dom gick och gick, utan att klaga. Duktiga barn! Det blev en riktigt mysig dag. Avslutade med mat på Söderins, och kaffe hemma hos oss.
Idag blir det lite hemmapyssel på dagen för att sedan åka ner och grilla i Ljunga med födelsedagsbarnet Roberth. Det ska bli mysigt det. Nåt glas vin tänkte jag också ta. :-)
Nä, kanske dags att ta tag i eldningen så man får sig nå varmt vatten så man kan duscha sen.
Ha en bra lördag!

Av Anna - 4 juni 2012 11:49

Veckan som gick var en riktigt mysig vecka.

Måndag började med arbete, sen på eftermiddagen fick vi en snabbvisit av sötaste Wildan och hennes föräldrar. Samtidigt kom kaffebesök i form av Therese och Roberth.

Kaffebesöket slutade med att vi åkte till skogen, på cache-jakt, och vi hamnade uppe i Vattensjön och Rången! Några rejäla skogspromenade blev det på kvällen då!

Bilderna är från vår cache-tur.

När vi väl kom till Rången och hittade cachen så upptäckte vi att vi fann en TOM loggbok!! Kanonkul!

Vår första FTF!!

Härligt!

Såhär glad blir man då! :)

Vår första FTF för oss båda! :) YEY!

Onsdag spenderades hemma hela dagen och på kvällskvisten lyckades jag masa iväg mitt lilla(?) arsel till Moove för att träna, men det satt hårt åt och på torsdagen åkte jag en sväng till stan och köpte en ny taklucka till vår husvagn, då vi körde bort den gamla på hemvägen från Ljusdal... :P

Umgicks sen ute på BirstaCity med Wilda och hennes fina föräldrar och hade det allmänt mysigt resten av dagen! <3

Fredag, Lördag och Söndag spenderades på mitt jobb, vilket alltid är lika trevligt. Dock så har jag under veckan dragit på mig nån liten basilusk, så förkylning har härjat i min kropp hela helgen, och idag när jag har ledig dag känner jag mig inget vidare. :( Kämpigt, skulle man kunna säga att det är. Huvudvärk, svidande och rinnande näsa och ögon... HU...

Hoppas snart att det går över!

Nä, nu ska jag hoppa in i duschen och sen följa med min mamma till Viskan en sväng!