Vardag, tankar och en massa svammel

Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Snart en vecka har gått...

Av Anna - 16 maj 2011 15:24

...sen vi var till Härnösand. Det besöket var intressant. Torbjörn hade en annan teori än vad sjukhuset verkar ha på varför det gick som det gick. Streptokocker. Han tog en odling och vi får nog svar på den odlingen idag eller imorgon. Om det visar sig vara streptokocker som orsakat missfallet så skulle det ju kännas lite lugnare inför nästa graviditet. Skönt att det kanske inte är en svag livmoderhals som orsakat det. Vi får se.

Helgen kom väldigt snabbt förra veckan och den passerade ännu snabbare. På fredagen packades husvagnen och det bar av till Krokom för att se på tävling på lördagen. Dock började det regna på natten och det gav inte med sig tills tävlingen började. Det var verkligen inte kul att se på tävling när det var blött och kallt och minst 25 meter mellan varje bil. Jag begav mig mot husvagnen jag och satt där och kurade tills det bar av hemöver. Inte dumt! Fick besök i husvagnen av Martina som jag inte träffat sen i Augusti. Otroligt kul att träffa henne igen. Fina Martina. Efter en liten stund kom Patrik och Mattias också in och satte sig med oss och pratade. Vi hade det rikigt mysigt.

På eftermiddagen bar det av hemöver för att ta emot av Patrik hembjudna gäster. Dom skulle ut och se på Smalare än Thord på ishallen. Inte förrän vi satt i bilen på väg hem så bestämde jag mig för att följa med. Ja, på söndagen var det fortfarande regn och rusk och seg som sjutton var man så förmiddagen gick åt till att vila. Sen på eftermiddagen bar det av till Sandbodarna för att fira min fina Marie som fyllde år. Lika mysigt som alltid var det! Fick god tårta och god mat. Hon är duktig på det den tjejen! :) Ja, åte hemma igen var jag vid 19-snåret. Helgen var nästan över och det kändes som den passerat i 300 knyck. Men en mysig helg var det! Avslutade den igår med film och soffmys.

Imorgon ska jag åka på hussborg och umgås med mina nya arbetskamrater. Det ser vi fram emot. :)

Nä, nu ska jag fortsätta göra den där jätteladdningen med köttfärspaj jag påbörjade förut.

Ha en fortsatt fin dag!

KRAM

Saknar.... :´(

 
 
Sandra

Sandra

16 maj 2011 23:10

Var trodde han att streptokockinf. satt isåfall? I urinen eller blodet? Hoppas du mår så bra som du kan, tänker mycket på er!
Kram

http://www.mittlillarosahus.blogg.se

Anna

18 maj 2011 18:05

Jadu Sandra. Skulle tro att han trodde det satt i blodet för han pratade nåt om att bebisen kunde få blodförgiftning. Jag vet inte riktigt, men han tog provet vaginalt i alla fall. Lämnade inget urinprov och inget blodprov så jag vet inte riktigt. Kanske du kan svara mig? ;) Tack för dina tankar. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 20 oktober 2015 22:40

Vad fyllde man livet med innan barnen?? Vad gjorde man? Minns nästan inte. Känns som att jämförelsevis så hade inte livet nån mening innan barnen kom. Visst, ibland är det jäktigt och tufft av olika anledningar men det är väl bara som det ska vara? ...

Av Anna - 16 oktober 2015 07:04

Inatt var det hopplöst. La mig tidigt, ca 22. Kunde inte somna. Klockan blev 23.....24.....01.....02......sista gången jag kollade på klockan så var hon 02.34. Strax därefter sov jag nog. "Felet" var nog en massa saker. Sjuk Alba, orolig sömn för Mat...

Av Anna - 27 september 2015 08:40

En vecka ungefär, så länge har jag varit otroligt trött och omotiverad. Extremt morgonpigga barn som vaknat vid 4.30-5.30 har väl också gjort sitt till. Men igår var jag, Patrik och Alba till Östersund och badade och hade sådär löjligt mysigt och rol...

Av Anna - 1 juli 2015 23:42

Dom växer och utvecklas i rasande fart. Tiden rusar iväg. Alba blir 3 år i September och Matteo 1 år en dryg månad efter. Vart tar tiden vägen?? Alba utvecklar sitt tal nu. Det kommer massor av ord och rätta formuleringar varje dag. Hon härmar och ...

Av Anna - 17 juni 2015 23:44

Det bor en tjej under mitt tak. Hon är blond, otroligt söt och glad. Hon har en vilja av stål när hon sätter den sidan till och ett sjuhelsikes humör.. men hon är fantastisk. Hon har en cp-skada som hindrar henne fysiskt och gör henne frustrerad. Hon...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards